Köpvillkor

Köpvillkor och leveransvillkor

Köpvillkoren gäller för konsumenters köp av varor på Shus.se

Sidan ägs och drivs av:

HK Medie Group ApS
CVR-nr. 41 26 07 34
Tømmergade 15A
DK-6830 Nørre Nebel

Tlf.: +45 25 94 24 84

Måndag: 10.00 – 12.00
Tisdag: 09.00 – 14.00
Onsdag: 09.00 – 14.00
Torsdag: 09.00 – 14.00
Fredag: 09.00 – 12.00
Lördag: Stängt
Söndag: Stängt

Mail: kontakt@shus.se

Inklusive 2 års garanti enligt gällande danska köplagen.

Dessa försäljnings- och leveransvillkor gäller vid köp av varor på Shus.se med leverans i Sverige, om inget annat tydligt har avtalats.


Priser

Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms. Shus.se reserverar sig för prisändringar, skrivfel, tekniska fel och slutsålda varor. Priserna på Shus.se är dagspriser. Frakt- och leveranskostnader anges innan ditt köp och ingår inte i priset.


Betalning

Betalning kan ske med följande betalningsmedel: Visa, Klarna, MasterCard. Beloppet dras från ditt kort 24 timmar efter att vi har skickat din beställning. Vi tar inga kortavgifter.

Betalning sker via en säker och krypterad SSL-förbindelse (Secure Socket Layer). Det betyder att dina kortuppgifter inte kan läsas av utomstående.

När du handlar med ett betalkort förbehåller vi oss rätten att kontrollera att de personuppgifter som angetts är korrekta.

Vid betalning med kort/kreditkort dras beloppet inte från ditt konto förrän varan skickas från vårt lager, och det kan aldrig dras ett större belopp än vad du som kund har godkänt vid köpet.


14 dagars ångerrätt

När du handlar hos Shus.se har du alltid 14 dagars ångerrätt. Du ska meddela oss att du ångrar köpet och returnera varan till oss. För att utnyttja ångerrätten ska du genom ett tydligt meddelande informera oss senast 14 dagar efter att du mottagit varan.

Vid ren retur av en vara är det du som står för returfrakten, och du ansvarar om varan skadas under transporten. Du bär risken för varan från leverans och ansvarar vid retur för att varan är försvarligt förpackad.

Om du vill ha ett nytt par tofflor lägger du en ny beställning i önskad färg, modell och storlek.

Ångerrätten löper från dagen efter att du mottagit varan. Om fristen löper ut på en helgdag, lördag, nationaldag, juldagen eller nyårsdagen förlängs fristen till nästa vardag.

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen, inte till paketombud.

Varan returneras till:
HK Medie Group ApS
Tømmergade 15
DK-6830 Nørre Nebel

OBS! Vi tar inte emot paket skickade mot postförskott eller liknande. Kom ihåg att varan alltid ska returneras i försvarlig förpackning.


Ej uthämtade paket

Paket som inte hämtas ut inom 14 dagar på kundens angivna utlämningsställe returneras automatiskt till Shus.se. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en expeditionsavgift på 180 SEK för ej uthämtade paket för att täcka hantering, administrationskostnader och emballage.


Orderbekräftelse

När du har lagt en order hos Shus.se får du en bekräftelse på mottagandet av din beställning. Observera att orderbekräftelsen kan hamna i din skräppost.


Leverans & frakt

När vi mottagit din order packar vi den så snabbt som möjligt och skickar den med en av våra samarbetspartners. Du får ett nytt e-postmeddelande samma dag ordern skickas. Vi använder olika fraktbolag, bland annat PostNord, Bring, GLS och DAO. Leveranstiden är normalt 3–10 vardagar om ordern görs innan dagens deadline. Priset för frakten framgår tydligt innan betalning.

Vid beställning av flera varor där någon har längre leveranstid skickar vi varorna samlat när alla är klara för leverans. Om det är längre leveranstid på en vara blir du naturligtvis informerad om detta. Leveranstiden anges normalt i produktbeskrivningen.

Du kan alltid få ett track & trace-nummer så att du kan följa ditt paket från vårt lager hem till dig.

Vi strävar efter att leverera din order så snabbt som möjligt. Den angivna leveranstiden är vägledande, och Shus.se kan inte hållas ansvarigt för eventuella förseningar.


Återbetalning

När vi mottar varan kontrollerar vi den och återbetalar det belopp du har betalat till oss vid köpet (inklusive leveranskostnader – dock inte extra kostnader för leveransformer du själv valt utöver vår standardleverans). Beloppet återförs alltid till samma betalningsmedel som du använde vid köpet.

Du får ingen bekräftelse när vi mottagit returen, men du får ett meddelande när återbetalningen är genomförd.

Det kan ta upp till 2 bankdagar innan pengarna syns på ditt konto (efter att vår ekonomiavdelning behandlat returen).

OBS: Du kan förlora hela eller delar av köpesumman om varans värde minskat därför att:

  • du faktiskt har använt varan

  • den skadats medan du haft ansvaret för den

  • du hanterat varan på ett annat sätt än nödvändigt för att fastställa dess art, egenskaper m.m.

  • du inte följt de begränsningar i ångerrätten som gäller för plombering, varutyp m.m.

Varan ska alltid returneras i originalförpackning.


Reklamation

Ditt köp på Shus.se omfattas av köplagen, inklusive reglerna om fel. Det betyder att du kan få en felaktig vara reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller prisavdrag beroende på situationen. Kravet är att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått genom felaktig användning eller annan skadlig hantering.

Reklamationer gällande fel ska skickas till kontakt@shus.se inom rimlig tid efter mottagandet av varan. Två månader anses som rimlig tid, om inget annat avtalats.

Är reklamationen berättigad ersätter vi naturligtvis dina rimliga fraktkostnader.

Kom ihåg att alltid skicka varan i försvarlig förpackning och att få en kvittens för avsändelsen. Du ansvarar för varan tills vi mottagit den. Spara därför postkvitto inklusive fraktkostnader och eventuellt track & trace-nummer.


Lagval och domstol

Köp av varor på Shus.se omfattas av dansk lag. Tvist avgörs av de ordinarie danska domstolarna.


Klagomål

Om du som konsument vill klaga på ditt köp ska du kontakta Shus.sekontakt@shus.se eller tel. +45 25 94 24 84 (vardagar kl. 10.00–12.00). Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ditt klagomål till:

Center för klagomålslösning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg, Danmark


Personuppgifter

När du handlar på webbplatsen eller kontaktar oss måste du i många fall ange följande uppgifter:

  • Namn

  • Adress

  • E-postadress

  • Kortuppgifter

  • Telefon-/mobilnummer

Registreringen av dessa uppgifter är en förutsättning för att köpet kan genomföras. Uppgifterna lagras tillsammans med information om vilka varor du har köpt i 5 år från slutet av det räkenskapsår som uppgifterna gäller, enligt bokföringslagen, därefter raderas de.

Uppgifter lämnas inte ut eller säljs till tredje part, om inte detta sker i samband med en omstrukturering eller ett helt eller delvis försäljning av verksamheten. Vid sådan överlåtelse sker alltid hantering enligt gällande personuppgiftslagstiftning.

I samband med köp och förfrågningar sparar vi också:

  • Köphistorik och beteende, t.ex. vilka varor eller tjänster du köpt och när du köpte dem

  • Servicestatus, servicehistorik, returer, reklamationer, reparationer

Som kund har du rätt att få insyn i vår registrering av dina uppgifter och du kan invända mot en registrering enligt reglerna i lagen om behandling av personuppgifter. Förfrågningar skickas till HK Medie Group ApS via e-post: kontakt@shus.se


Cookies

Genom att använda Shus.se accepterar du att vi använder cookies. En cookie är en liten datafil som vi placerar på din dator för att hålla reda på vad som händer under ditt besök och för att kunna känna igen datorn. En cookie är inte ett program och innehåller inte virus.